قرار گرفتن ۱۰ پژوهشگر دانشکدگان کشاورزی دانشگاه تهران در فهرست برترین های دنیا

قرار گرفتن ۱۰ پژوهشگر دانشکدگان کشاورزی دانشگاه تهران در فهرست برترین های دنیا
شناسه خبـر : ۱۱۳۶۴۲ یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

۱۰ نفر از استادان پژوهشگر دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج در فهرست پژوهشگران پر استناد ۲ درصد دنیا قرار گرفتند.

به گزارش  روابط عمومی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، بر اساس گزارش موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) که به تازگی منتشر شده است این پژوهشگران در فهرست پژوهشگران پر استناد ۲ درصد دنیا بر پایه آخرین یافته‌های پروژه مشترک Elsevier و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد معروف به «فهرست دانشگاه استنفورد» با تحلیل بر داده‌های پایگاه Scopus قرار گرفتند.

این استادان پژوهشگر شامل حسن اعتصامی، حسین موسی زاده، مقداد جورغلامی، محمود امید، کوروش وحدتی، شاهین رفیعی، امید بزرگ حداد، زهرا امام جمعه، مهدی جنوبی و مرتضی آغباشلو هستند.

«حسن اعتصامی » در خصوص ملاک ارزیابی و انتخاب خود به عنوان یکی از پژوهشگران پر استناد ۲ درصد دنیا گفت: عضو باشگاه طلایه داران دانشگاه تهران، پژوهشگر برتر در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی، تالیف مقالات تأثیرگذار (مقالات و کتاب‌های برتر)، همکاری با تیم‌های برجسته،

داور بین‌المللی برتر (داور برتر یک درصد در دنیا) بیش از ۱۵۰ مجله و شرکت در کنفرانس‌ها یا سخنرانی ها بوده ام.

حسین موسی زاده دیگر پژوهشگر برتر نیز در خصوص دلیل انتخابش و ملاک ارزیابی دانشگاه استنفورد اعلانم کرد: معرفی اینجانب به دلیل یکی از مقالات بنده در زمینه سامانه های ردیاب خوشیدی است که به عنوان یک مقاله بسیار پراستناد (Hot paper) و پرمخاطب جهانی است که در هر شاخه و گرایش، مقالاتی که از یک مقدار آستانه مشخص، بیشتر مورد استناد قرار گیرند به عنوان مقالات مرجع در آن زمینه معرفی می شوند.

وی افزود: علاوه بر انتشار مقالات گفته شده اینجانب توفیق داشته ام با کمک و مساعدت دانشجویانم طرح های کاربردی و کارفرما محور زیادی را اجرایی کنیم که تعداد ۱۴ عدد ثبت اختراع در زمینه مهندسی مکانیک بیوسیستم بخشی از خروجی این طرح ها بوده و همه آنها منتج از کار آکادمیک و همچنین صنعتی بوده اند.


موسی زاده اظهار کرد: برخی از این اختراعات منجر به ثبت شرکت دانش بنیان شده و برخی دیگر منجر به ساخت دستگاه های صنعتی شده که مورد بهره برداری کارفرما است و یکی از همین اختراعات که طرح کاربردی بنده بود، موفق به کسب رتبه در جشنواره جوان خوارزمی در سال ۱۴۰۱ در حوزه مکانیک شد.

محمود امید دیگر پژوهشگر منتخب نیز گفت: براساس بروندادهای پژوهشی منتشر شده توسط اینجانب ( مقالات معتبر در ژورنال‌های برتر و کنفرانسهای بین المللی، ...) در ۲۵ سال گذشته تعداد استناد و شاخص H بالا می‌رود که شاخص H کنونی اینجانب در گوگل اسکولار ۶۵ است.

وی دستاورد خود برای انتخابش را تحقیقات متمرکز روی گردو دانست که سبب شده کشور ایران موفق به تولید بیشترین تولید علم جهان در این حوزه شده است. نتایج تحقیقات ما در زمینه های کشت بافت، پیوند، اصلاح ژنتیکی و ... گردو در سطح ایران و جهان در حال استفاده است.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz